تجارت بین الملل و داوری

 

تجارت بین الملل

همواره تجارت به طور سنتی شامل واردات و صادرات کالا بوده است، ولی با افزایش حجم فعالیت های اقتصادی ، فعالیت های تجاری تنوع زیادی پیدا کرده است.

روابط تجاری بین المللی به فعالیت های گوناگونی اطلاق می‌شود که شامل خرید و فروش کالا و خدمات، حمل و نقل، بیمه، امور مالی، خدمات مشاوره ای، سرمایه گذاری،همکاری های فنی، نمایندگی، حق العمل کاری، پیمانکاری و فعالیت های مشابه آن است.

در پرداخت ها در تجارت بین الملل روش های مختلفی وجود دارد مانند پرداخت از طریق اسناد برات وصولی ، اعتبار اسنادی(ال سی)که هر کدام مقررات ویژه خود را دارد.

ضمانت نامه های بین المللی صادره توسط شرکتها ، بانکها و موسسات مالی و قوانین حاکم بر آنها و همچنین انواع شیوه های تامین مالی از جمله یوزانس ، اجاره به شرط تملیک و تامین مالی پروژه همگی از مباحث مهم حوزه تجارت بین الملل می باشد.

 بنابراین لزوم استفاده از رهنمودهای متخصصین این امر ضروری است.

 

فعالیت های مالی در بحث تجارت بین الملل شامل گشایش اعتبار اسنادی، ضمانت های بانکی و تامین مالی است ، همچنین فعالیت های شامل بهره برداری، واگذاری و اعطای امتیاز استفاده از مالکیت های فکری مثل علائم تجاری، تکنولوژی و دانش فنی در مبحث تجارت بین الملل مطرح است.

در پایان بایستی به این نکته توجه داشت که فعالیت های مربوط به سرمایه گذاری و تشکیل مشارکت ها و همکاری های اقتصادی و فنی بین افراد و بازرگانان در حوزه تجارت بین الملل قرار می گیرد.

کلیه نکات مطرح شده در این مبحث  در دپارتمان تجارت بین الملل و داوری موسسه حقوقی زهرا محمدیاری  قابل انجام و پیگیری است، این دپارتمان در نظر دارد در کلیه موارد بیان شده در حوزه تجارت بین الملل تجار و بازرگانان محترم را یاری رساند.

 

 

داوری

با توسعه تجارت و ارتباطات اقتصادی و غیر اقتصادی بین افراد، داوری به عنوان روشی جهت حل و فصل اختلافات تجاری داخلی و بین المللی به سرعت رشد پیدا کرده است ، به نحوی که امروزه به عنوان یک روش معمول در حل و فصل اختلافات داخلی و  بین المللی محسوب می شود.

به طور معمول در قراردادهای مشارکت در سرمایه گذاری ، انتقال فناوری، ساخت کارخانه های بزرگ و کوچک، بیع متقابل، همکاری های صنعتی و تجاری و امثال آن داوری به عنوان روشی جهت حل و فصل اختلافات پیش بینی می‌شود. داوری در واقع یک دادرسی خصوصی مورد تایید و توافق بین افراد است که به موجب آن تصمیم می گیرند حل و فصل اختلافات خود را به موسسه یا فردی معتبر بسپارند تا نسبت به استماع دعوای آنها و صدور رای اقدام نماید .

در ارجاع اختلافات به داوری نکته حائز اهمیت این است فرد یا موسسه ای  برای امر داوری انتخاب  گردد  که دارای حسن شهرت و همچنین تجربه کافی در خصوص داوری باشد.

انتخاب فرد متخصص به عنوان داور و همچنین آیین داوری از اهمیت زیادی برخوردار است .

موسسه حقوقی زهرا محمدیاری با تیم مجرب از داوران متخصص و آیین داوری مشخص ، در دپارتمان داوری آماده ارائه خدمات داوری در خصوص حل و فصل اختلافات تجاری داخلی و بین المللی فعالان اقتصادی، تجار و بازرگانان محترم می باشد.

چگونه به شما کمک می‌کنیم

تیم حقوقی ما با تجربه ۱۴ ساله در عرصه مذاکرات داخلی و بین المللی و با دانش به‌روز اصول مذاکرات و اصول تجاری، مذاکرات شما را به بهترین نحو انجام می‌دهد تا حقوق و انتظارات شما را در مذاکرات با ظرف‌های مقابل حفظ کرده و بتواند دستاوردهای شما را در پایان هرنوع گفتگو و مذاکره تجاری افزایش دهد.

مذاکرات تجاری

کسب بهترین نتیجه در مذاکرات تجاری

اهمیت مذاکرات تجاری

دنیای تجارت را می‌توان به نوعی دنیای مذاکرات نامید. موفق‌ترین دستاوردها، قراردادها و همکاری‌ها قبل از اینکه به ثمر بنشینند، پشت میز مذاکرات رقم می‌خورد. اهمیت انجام مذاکرات، بخصوص برای شرکت‌های بزرگ به حدی است که همیشه از یک تیم کاملا حرفه‌ای برای اینکار استفاده می‌کنند.

هنگامی که شرکت شما می‌خواهد برای عقد یک قرارداد مهم داخلی یا بین المللی، وارد مذاکره شود، نیاز دارید که یک تیم حرفه‌ای مذاکره کنند و مسلط به قوانین داخلی و بین المللی شمارا همراهی کند.

موسسه حقوقی زهرا محمدیاری بیش از 14 سال است که با استفاده از مسلط‌ترین وکلای بین المللی، تجربه فراوانی را در انجام کلیه مذاکرات داخلی و خارجی کسب کرده است و به شما کمک خواهد کرد تا به بهترین شکل ممکن بتوانید، بیشترین دستاوردهای مد نظر را در پایان مذاکرات خود کسب کنید.

این مذاکره کنندگان هستند که آینده تجاری یک شرکت را رقم می‌زنند

01

رزرو وقت مشاوره

اولین قدم برای انجام یک مذاکره خوب، گرفتن وقت مشاوره از تیم حقوقی ما است.

02

مشاوره تخصصی

مشاوران خبره ما، به بهترین شکل ممکن شرایط شما را بررسی کرده و شما را راهنمایی می‌کنند

03

مذاکره تجاری

پس از آمادگی لازم، تیم مشاوره تجاری ما، به بهترین شکل ممکن، مذاکرات شما را پیش خواهد برد

با ما مشورت کنید

قبل از انجام هر نوع همکاری، شراکت یا معاملات تجاری، پیشنهاد می‌کنیم که برای تنظیم یک قرارداد رسمی، با وکلای ما مشورت کنید تا از تحمیل ضررهای سنگین حقوقی و مالی، در آینده جلوگیری کنید.

شما تنها نیستید

خدمات ما شامل:

تیم حرفه‌ای ما، براساس شرایط شما، بهترین مدل مذاکرات را برایتان تعیین کرده و پیش خواهد برد

 

 

تنظیم قراردادهای داخلی
تنظیم قراردادهای خارجی
مشاوره حقوقی کسب و کار
مشاوره حقوقی شرکت‌ها
خدمات حقوقی به ایرانیان خارج از کشور
مذاکرات تجاری